blog بهترین تبلیغات محیطی به تجارت و برند در کسب و کارتان چه کمکی می کند؟ آژانس تبلیغاتی پرسفید

انتخاب بهترین نوع تبلیغات محیطی

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
بهترین تبلیغات محیطی

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که می‌خواهید آن را توسعه دهید از چه راهکاری برای معرفی تجارت خود استفاده می‌کنید؟ آیا به این فکر کرده اید که چه نوع تبلیغاتی می‌تواند برای شما مفید باشد؟ کدام نوع از بهترین تبلیغات محیطی می‌تواند به برند و محصول شما را کمک کند؟

این مطلب را مطالعه کنید: نکات مهم در انتخاب تبلیغات محیطی

بهترین تبلیغات محیطی برای تجارت شما به منطقه جغرافیایی، بازار هدف، محصول یا خدماتی است که شما ارائه می‌دهید. در همه موارد، صاحبان مشاغل باید اهداف خود را تعیین کنند. تبلیغات را با دقت بررسی و کلیه نتایج را ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای شما سودآور است. 

روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. از جمله رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون، چاپ مطالب در روزنامه ها، مجلات یا بروشور، ارسال ایمیل، ارسال پیامک، بازاریابی اینترنتی، رسانه‌های اجتماعی و غیره . 

بهترین تبلیغات محیطی کدام است؟

بررسی موارد زیر در مورد تبلیغات محیطی بسیار ضروری است. تبلیغات محیطی امروزه یکی از محبوبترین نوع تبلیغات است که قبل از تعیین نوع تبلیغ باید یکسری موارد را مورد بررسی قرار دهید. این موارد عبارتند از :

  1. بررسی محصول
  2. مشخص کردن بازار هدف
  3. تحلیل رسانه مورد نظر
  4. مشخص نمودن بودجه 

در صورتی که همه موارد بالا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، می‌توان بهترین تبلیغات محیطی متناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید. ما در اینجا به بررسی هر کدام از این موارد می‌پردازیم.

مشخص نمودن بودجه 

مشخص نمودن بودجه تبلیغات، یعنی برنامه ریزی برای مدیریت هزینه‌ها و تقسیم آن بین قسمت‌های مختلف. بودجه زمان و مکان و نوع تبلیغات را تعیین می‌کند. هزینه تبلیغات هم شامل طراحی و ساخت آگهی تبلیغات محیطی می‌شود و هم هزینه تبلیغات رسانه ای. 

بخوانید: چگونه تبلیغات محیطی خلاقانه داشته باشیم؟

تخصیص هزینه تبلیغاتی به این بستگی دارد که ما چه میزان هزینه ای حاضر هستیم در قبال فروش یا برندسازی و تبلیغات صرف کنیم. برای مشخص نمودن بودجه تبلیغات روش‌های مختلفی وجود دارد. بر اساس قوانین تجارت  می‌توان یک یا چند روش را بکار برد. این روش‌ها عبارتند از: 

  • روش تعداد از تولید 
  • تخصیص اختیاری
  • روش درصدی از فروش
  • روش درصدی از سود
  • روش واحد فروش
  • روش تاریخی
  • روش برابری رقابتی
  • روش بازگشت سرمایه
  • مدل ویدال (Vidale) و وُلف  (Wolfe)
  • مدل توافقی
  • مدل جان لیتل John Little
  • بودجه گروه کل
  • مدلسازی عملیاتی
  • روش مرکب
  • رویکرد مفهوم تدریجی برای بودجه بندی تبلیغات

روشهای درصدی از فروش یا سود، تعداد از تولید و واحد فروش از مهمترین روش‌های مشخص نمودن بودجه تبلیغات محسوب می‌شوند. 

مشخص نمودن بازار هدف

بازار هدف تحت تأثیر عوامل نسبتاً عمومی مانند سن یا جنسیت قرار دارد. شاید بپرسید که چرا مشخص نمودن بازار هدف بسیار مهم است؟ ضمن اینکه می‌پرسید چگونه می‌توان با استفاده از تبلیغات محیطی تأثیرگذار، مخاطبان را پیدا کرد و آنها را هدف قرار داد؟

درک بازار هدف نشان دهنده یک پیشرفت مهم در دنیای تجارت است و موضوعی است که باید آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. از این گذشته، توانایی درک بازار هدف برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. زیرا بدون این امر غیرممکن است که به طور موثری فروش یا برندسازی و یا ادعای سهم مناسب از بازار داشته باشید.

به این مقاله مهم سر بزنید: مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

بگذارید با یک سؤال ساده شروع کنیم: چرا مشتریان باید پول خود را با تجارت شما خرج کنند؟ متداول‌ترین پاسخ این است که شما برای مشکلی که دارند، یک راه حل روشن و تعریف شده ارائه می‌دهید. خواه این یک نیاز کوتاه مدت یا طولانی مدت باشد که نیاز زندگی روزمره آنها را برطرف می‌کند.

بهترین تبلیغات محیطی و مشخص کردن بازار هدف

اگر می‌خواهید با موفقیت، یک محصول یا خدمتی را به بازار عرضه کنید، ضروری است که ابتدا مشکل و بخش‌های فردی را که روی آن تأثیر می‌گذارد درک کنید. این فرایند به شما در مشخص نمودن بازار هدف و شناسایی افرادی که می‌خواهید به آن‌ها بفروشید، کمک می‌کند. 

علاوه بر این مشخص می‌کند که چه نقطه قوت منحصر به فردی برند شما را متمایز می‌کند. با تمرکز روزافزون روی رفتارهای مصرف کننده، مزیت اساسی دیگری با شناخت بازار هدف شما وجود دارد. هنگامی که شما می‌دانید که آنها در کجا هستند و کجا تردد می‌کنند، می‌توانید بهترین مکانهای بازاریابی محیطی را شناسایی و توجه آنها را جلب کنید.

راه هایی برای شناسایی بازار هدف

اولین قدم این است که بدانید بازار هدف شما چه کسانی هستند. از داده‌های فروش قبلی استفاده کنید تا بدانید چه کسی محصول یا خدمات شما را خریداری کرده است. 

این مقاله را مطالعه کنید: انواع تبلیغات محیطی و کاربرد آن در فروش و برندینگ

قدم بعدی، تجزیه و تحلیل و بررسی محصول یا خدمات خود است. لیستی از تمام ویژگی‌ها و مزایا تهیه کنید و سپس نوع مصرف کنندگان مورد نیاز این مزایا را مقایسه کنید. این اطلاعات مخاطب هدف شما را مشخص می‌کند. همچنین مکان و چگونگی تعامل با آنها را مشخص خواهد کرد.

بررسی محصول

یکی دیگر از گامهایی که برای انتخاب بهترین نوع تبلیغات محیطی، نیاز به تجزیه و تحلیل دارد، بررسی محصول و خدماتی است که ارائه می‌دهید. ویژی‌های محصولات خود را شناسایی و آن‌ها را یادداشت کنید. 

بررسی کنید که محصول شما چه منفعتی برای مشتری دارد. در کل هر چیزی که به محصولات یا خدمات شما مربوط می‌شود را مورد بررسی قرار دهید. شناخت و بررسی محصول نه تنها می‌تواند شما را در شناخت مشتری کمک کند، بلکه می‌توانید دریابید مشتریان شما بیشتر به چه چیزی احتیاج دارند و کدام محصول یا خدمت شما آن‌ها را راضی نگه می‌دارد. 

مطالعه نمایید: مزایا و معایب هر کدام از متریال‌های تبلیغات محیطی

نتیجه گیری

انتخاب اینکه کدام نوع از بهترین تبلیغات محیطی برای فروش یا برندسازی تجارت شما مفید است. فقط نیاز به بررسی چندین عامل دارد. باید بازار هدف خود را شناسایی کنید. به بررسی محصول و یا خدمت خود بپردازید. بودجه ای که می‌خواهید هزینه کنید را مشخص کنید. در نهایت با توجه به راهنمایی‌های مشاوره تبلیغات محیطی، نوع تبلیغاتی که برای شما مناسب را انتخاب کنید.

اگربه کمک و راهنمای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با تیم شرکت پرسفید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات و مشاهده نمونه کارهای بیشتر، به صفحات نمونه کارها، خدمات و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات