اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که میخواهید آن را توسعه دهید از چه راهکاری برای معرفی تجارت خود استفاده میکنید؟ آیا به این فکر کرده اید که چه نوع تبلیغاتی میتواند برای شما مفید باشد؟ کدام نوع از تبلیغات محیطی میتواند برند و محصول شما را به بهترین نحو معرفی کند؟
بهترین نوع تبلیغات محیطی برای تجارت شما به منطقه جغرافیایی، بازار هدف، محصول یا خدماتی است که شما ارائه میدهید. در همه موارد، صاحبان مشاغل باید اهداف خود را تعیین کنند. تبلیغات را با دقت بررسی و کلیه نتایج را ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای شما سودآور است.
روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. از جمله رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون، چاپ مطالب در روزنامه ها، مجلات یا بروشور، ارسال ایمیل، ارسال پیامک، بازاریابی اینترنتی، رسانههای اجتماعی و غیره .
در صورتی که همه موارد بالا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، میتوان بهترین نوع تبلیغات محیطی متناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید. ما در اینجا به بررسی هر کدام از این موارد میپردازیم.
تخصیص هزینه تبلیغاتی به این بستگی دارد که ما چه میزان هزینه ای حاضر هستیم در قبال فروش یا برندسازی و تبلیغات صرف کنیم. برای مشخص نمودن بودجه تبلیغات روشهای مختلفی وجود دارد. بر اساس قوانین تجارت میتوان یک یا چند روش را بکار برد. این روشها عبارتند از:
روشهای درصدی از فروش یا سود، تعداد از تولید و واحد فروش از مهمترین روشهای مشخص نمودن بودجه تبلیغات محسوب میشوند.
درک بازار هدف نشان دهنده یک پیشرفت مهم در دنیای تجارت است و موضوعی است که باید آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. از این گذشته، توانایی درک بازار هدف برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. زیرا بدون این امر غیرممکن است که به طور موثری فروش یا برندسازی و یا ادعای سهم مناسب از بازار داشته باشید.
بگذارید با یک سؤال ساده شروع کنیم: چرا مشتریان باید پول خود را با تجارت شما خرج کنند؟
متداولترین پاسخ این است که شما برای مشکلی که دارند، یک راه حل روشن و تعریف شده ارائه میدهید. خواه این یک نیاز کوتاه مدت یا طولانی مدت باشد که نیاز زندگی روزمره آنها را برطرف میکند.
اگر میخواهید با موفقیت، یک محصول یا خدمتی را به بازار عرضه کنید، ضروری است که ابتدا مشکل و بخشهای فردی را که روی آن تأثیر میگذارد درک کنید. این فرایند به شما در مشخص نمودن بازار هدف و شناسایی افرادی که میخواهید به آنها بفروشید، کمک میکند.
علاوه بر این مشخص میکند که چه نقطه قوت منحصر به فردی برند شما را متمایز میکند. با تمرکز روزافزون روی رفتارهای مصرف کننده، مزیت اساسی دیگری با شناخت بازار هدف شما وجود دارد. هنگامی که شما میدانید که آنها در کجا هستند و کجا تردد میکنند، میتوانید بهترین مکانهای بازاریابی محیطی را شناسایی و توجه آنها را جلب کنید.
قدم بعدی، تجزیه و تحلیل و بررسی محصول یا خدمات خود است. لیستی از تمام ویژگیها و مزایا تهیه کنید و سپس نوع مصرف کنندگان مورد نیاز این مزایا را مقایسه کنید. این اطلاعات مخاطب هدف شما را مشخص میکند. همچنین مکان و چگونگی تعامل با آنها را مشخص خواهد کرد.
بررسی کنید که محصول شما چه منفعتی برای مشتری دارد. در کل هر چیزی که به محصولات یا خدمات شما مربوط میشود را مورد بررسی قرار دهید. شناخت و بررسی محصول نه تنها میتواند شما را در شناخت مشتری کمک کند، بلکه میتوانید دریابید مشتریان شما بیشتر به چه چیزی احتیاج دارند و کدام محصول یا خدمت شما آنها را راضی نگه میدارد.
نتیجه گیری
انتخاب اینکه کدام نوع از تبلیغات محیطی برای فروش یا برندسازی تجارت شما مفید استف نیاز به بررسی چندین عامل دارد. باید بازار هدف خود را شناسایی کنید. به بررسی محصول و یا خدمت خود بپردازید. بودجه ای که میخواهید هزینه کنید را مشخص کنید. در نهایت با توجه به راهنماییهای مشاوره تبلیغات محیطی، نوع تبلیغاتی که برای شما مناسب را انتخاب کنید.