مقالات پرسفید

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس ها، تاکسی ها، مراکز خرید، نیمکت ها، قطارها، باجه‌های تلفن و حتی خطوط حمل و نقل جز مکان‌های تبلیغات محیطی به شمار می‌روند.

مزایای استفاده از تبلیغات محیطی

گاهی اوقات به عنوان تبلیغات خارج از خانه نیز از آن یاد می‌شود. امروزه مردم وقت بیشتری را خارج از خانه می‌گذرانند و بنابراین تبلیغات در فضای باز پتانسیل بالایی برای دستیابی به مصرف کنندگان دارد. مزایای استفاده از تبلیغات محیطی تقریبا نامحدود است. ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. در ادامه معایب استفاده از تبلیغات محیطی را نیز شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

1- تبلیغات محیطی تأثیر بسیار زیادی دارد.

برخلاف سایر رسانه ها، تبلیغات در فضای باز نیازی به دعوت ندارد. تبلیغات محیطی بخشی از محیط است. بنابراین نمی‌تواند مانند تلویزیون و رادیو خاموش شود. بیننده هیچ کنترلی در مورد اینکه آیا آن را بیند یا خیر، ندارد. برای مدت زمان طولانی می‌تواند آنرا در خارج از خانه مشاهده کند.

بنابراین نیازی به رقابت با سایر تبلیغات مانند رسانه‌های دیگر نیست. تبلیغات بزرگ در فضای باز، اغلب در اندازه‌های بزرگ چاپ می‌شوند. آنها همچنین خلاق و رسا هستند و باعث جلب توجه بیشتری در بین مصرف کنندگان می‌شوند.

2- تبلیغات بیرونی می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

یکی از مزایای استفاده از تبلیغات محیطی دستیابی به تعداد وسیعی از مخاطبان است. این یک بستر بازاریابی عالی برای برندها یا مشاغلی است که سعی در دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری دارند. تبلیغات محیطی عمومی است و به مصرف کنندگانی دسترسی دارد که دستیابی به آنها گاهی دشوار است. مانند کاربران جوان، مشاغل شلوغ و مصرف کنندگان کم درآمد که ممکن است به رسانه‌های دیجیتال دسترسی نداشته باشند. 

بنابراین تبلیغات در فضای باز راهی عالی برای دستیابی به آنها است. علاوه بر این با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، تبلیغات محیطی اغلب می‌تواند افزایش فروش شود.

3- تبلیغات محیطی رسانه‌های جذابی هستند.

تبلیغات محیطی برخلاف اکثر رسانه ها، در فضای باز توسط مصرف کنندگان مورد پسند واقع می‌شود. بیشتر افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند مانند مترو، اتوبوس و تاکسی، از تبلیغات آنها برای خرید استفاده می‌کنند. بدلیل اینکه این افراد زمان کافی برای دیدن تبلیغات را دارند. 

4- تبلیغات خارج از خانه می‌تواند با رسانه‌های دیگر همکاری کند.

این تبلیغات می‌توانند به بهترین وجه با رسانه‌های دیگر کار کند. تأثیر و دسترسی تبلیغات در فضای باز بیشتر است و می‌تواند پیام مصرف کننده را در رسانه‌های دیگر یادآوری کند.

5-رویکردی تازه و خلاقانه

با تبلیغات در فضای باز برندها و شرکت‌ها می‌توانند یک رویکرد تازه و خلاق برای دستیابی به مصرف کنندگان بیشتر داشته باشند. 

6- تضمین دیده شدن

با قرار دادن تبلیغات در مکان‌های مناسب و جاهایی که دید خوبی دارند، بطور شبانه روزی می‌تواند در دید عموم مردم قرار بگیرند. 

7- دیده شدن‌های مکرر

معمولاً در طی روز چندین بار در معرض دید مصرف کنندگان قرار می‌گیرند که منجر به افزایش جذب مخاطب می‌شود.

8- انعطاف پذیری جغرافیایی

 انجام تبلیغات قوانین خاص خود را دارد. همه مکان‌ها نمی‌توان تبلیغ کرد. هرجا که قوانین اجازه ده می‌توان تبلیغ کرد. در فضای باز، در بزرگراه ها، در نزدیکی فروشگاه‌ها یا روی بیلبوردهای سیار تبلیغات. 

9- خلاقیت

 تبلیغات محیطی می‌تواند بسیار خلاقانه باشد. چاپ‌های بزرگ، رنگ‌ها و سایر عناصر بسیار جلب توجه می‌کنند.

10- توانایی ایجاد آگاهی

تبلیغات محیطی با طراحی ساده و روان برای مخاطب کاملاً قابل فهم هستند و آگاهی مردم را به سطح بالاتری می‌رساند. 

11- کارآیی

تبلیغات محیطی هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات در رادیو و به مراتب کمتر از تلویزیون، مجلات و روزنامه‌ها دارد که می‌تواند یکی از مزایای تبلیغات محیطی به شمار رود.

12- قابلیت‌های تولید

 فن آوری‌های مدرن باعث افزایش ظرفیت تبلیغات محیطی شده اند. 

 

معایب استفاده از تبلیغات محیطی

در عین حال، محدودیت هایی در تبلیغات محیطی نیز وجود دارد که بسیاری از آنها به مزایای آن مربوط می‌شود. در زیر به معایب استفاده از تبلیغات محیطی می‌پردازیم:

1- انتقال اطلاعات محدود است. یکی از معایب استفاده از تبلیغات محیطی، این است که مدت زمان قرار گرفتن مخاطب در معرض تبلیغات محیطی کوتاه است. بنابراین پیام‌ها به چند کلمه و یا تصویری ساده باید محدود شوند. استفاده از جملات طولانی به احتمال زیاد مؤثر نیست.

2- اثر تبلیغات محیطی را نمی‌توان به راحتی اندازه گیری کرد.

3- تبلیغات در فضای باز فقط می‌تواند جلوه‌های بصری ایجاد کند.

4- تبلیغات محیطی به خودی خود کافی نیست. این فقط می‌تواند مکمل سایر رسانه‌های تبلیغاتی باشد.

5- اگر چه توجه به تبلیغات محیطی زیاد است ولی جای تردید دارد که آیا مقدار عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد یا خیر.

6- تبلیغات محیطی یک رسانه متوسط محسوب می‌شود. گاهی اوقات، 2-3 ثانیه می‌تواند نظر خواننده را جلب کند.

7- پیام‌ها باید کوتاه باشند تا در آن زمان کوتاه چند ثانیه ای، مخاطب در حال حرکت، بتواند آنها را بخواند. 

8- زمان کوتاه برای استفاده از تبلیغات محیطی مفید واقع نمی‌شود. یکی دیگر از معایب استفاده از تبلیغات محیطی این است که تبلیغ حداقل باید 3 ماه در همان مکان بماند تا نتیجه بدهد. 

 

نتیجه گیری

تبلیغات محیطی یکی از موثرترین راه‌ها برای توسعه کسب و کارها محسوب می‌شود. هزینه بسیار کمی که نسبت به بقیه رسانه‌ها دارد، جلوه بصری بسیار زیبا که به زیباسازی شهر هم کمک می‌کند و خیلی مزایای دیگر، آن را به یکی از محبوبترین رسانه‌های تبلیغاتی در سطح کشور تبدیل کرده است. 

اگر به یکی از مزایای ذکر شده در بالا علاقه مندید امروز با ما تماس بگیرید. می‌توانیم به شما در تبلیغات محیطی کمک کنیم. ما می‌توانیم شما را در انجام تبلیغات محیطی و استفاده بهینه از بودجه خود به بهترین نحو ممکن هدایت کنیم. 



برخی از مشتریان پرسفید
گروه تولیدی خان گستر - تبلیغات اصفهان
ودینگ سنتر - تبلیغات اصفهان
شرکت شیر خشک نوزاد پگاه - تبلیغات اصفهان
گروه آموزشی پارسه -تبلیغات اصفهان
عکس و فیلم کلاسیک -تبلیغات اصفهان
شرکت داده پردازی سپنتا - تبلیغات اصفهان
شرکت بازرگانی عمران فقیهی -تبلیغات اصفهان
گروه تولیدی فرات پلیمر - تبلیغات اصفهان
مجموعه زنجیره ای هایپر صبا - تبلیغات اصفهان
شرکت بازرگانی حاجی مرادی تبلیغات اصفهان
شرکت - تبلیغات اصفهان falomo
کیمیاگران تغذیه - تبلیغات اصفهان
محصولات غذایی ماهان - تبلیغات اصفهان
فست فود نان و نمک - تبلیغات اصفهان