مقالات پرسفید

چگونه تبلیغات محیطی خلاقانه داشته باشیم؟

چگونه تبلیغات محیطی خلاقانه داشته باشیم؟

از یک حرفه ای در تجارت سؤال کنید که موفقیت در تبلیغات چیست؟ به احتمال زیاد می‌توانید پاسخی با ارزش دریافت کنید. یکی از مدیران ارشد خلاق اینگونه پاسخ می‌دهد: "هیچ چیز کارآمدتر از تبلیغات خلاقانه نیست. تبلیغات خلاقانه به یاد ماندنی‌تر و ماندگارتر است. با هزینه رسانه ای کمتر می‌توانید یک جامعه هوادار را ایجاد کنید. "

اما آیا تبلیغات خلاقانه برای ترغیب مشتری به خرید محصولات نسبت به تبلیغاتی که به سادگی انجام می‌شوند، موثرتر هستند؟ تحقیقات بیشماری نشان داده اند که مردم به پیام‌های خلاق توجه بیشتر نشان می‌دهند. در نتیجه منجر به نگرش مثبت در مورد کالاهایی که در بازار عرضه می‌شوند می‌گردد. اما هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد چگونه این پیام‌ها بر رفتار خریدار تأثیر می‌گذارند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد اینکه چگونه تبلیغات خلاقانه ای داشته باشیم صحبت کنیم. در ادامه شیوه‌های نوین تبلیغات را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

 

در ابتدا به عناصری که لازم است تا یک تبلیغ، خلاقانه شود، اشاره می‌کنیم:

 

• خلاقیت: خلاقیت یعنی توانایی یافتن راه حل‌های غیرمعمول و غیر آشکار برای یک مشکل. 

• اصالت: یک تبلیغ اصیل شامل عناصری نادر یا شگفت‌آور است. یا آن چیزی است که دور از بدیهیات و پیش پا افتادگی حرکت می‌کند. به عبارتی تمرکز بر اینکه ایده‌ها یا ویژگی‌های موجود در تبلیغ منحصر به فرد شوند و ایجاد تفاوت کنند.

• انعطاف پذیری: تبلیغی که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد، به راحتی محصول را به طیف وسیعی از کاربردها یا ایده‌های مختلف پیوند می‌دهد. 

• جزییات: بسیاری از تبلیغات حاوی جزئیات غافل گیر کننده هستند یا ایده‌های ساده ای را گسترش می‌دهند تا پیچیده‌تر شوند. 

• تلفیق: این بعد خلاقیت مربوط به آمیختن یا اتصال اشیاء یا ایده‌های غیرمرتبط به همدیگر است. 

• ارزش هنری: تبلیغاتی که خلاقیت هنری حاوی عناصر زیبای کلامی، تصویر یا صوتی جذاب داشته باشند، از نظر هنری ارزشمند هستند. این آثار کیفیت تولید بالایی دارند. دیالوگ‌های آنها هوشمندانه دارند. پالت رنگی آنها اصلی و موسیقی آنها به یاد ماندنی است. در نتیجه، مصرف کنندگان غالباً تبلیغات خلاق را به عنوان یک قطعه هنری مشاهده می‌کنند تا یک آگهی فروش ناخوشایند.

در تبلیغات همه چیز باید خلاقانه انجام شود. از عناوین گرفته تا رنگهایی که انتخاب می‌کنید. اگر قصد جلب توجه دارید، تبلیغات شما باید خلاق باشند. 

 

اسلوگان یا شعارهای تبلیغاتی

 

اسلوگان یا شعار تبلیغاتی، عباراتی به یاد ماندنی هستند که غالباً در رابطه با آرم شرکت‌ها و در آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند. اسلوگان موثرترین وسیله برای شناساندن یک برند و محصول است. همچنین بهترین راه برای جلب توجه و ترغیب مشتری به خرید است. 

در ادامه، ما در مورد 5 نکته اساسی در مورد چگونگی نوشتن یک اسلوگان خلاقانه و جذاب، بحث خواهیم کرد.

 

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا به یک شعار نیاز دارید یا نه. اگر یک آرم دارید، به یک اسلوگان یا شعار تبلیغاتی نیز نیاز دارید. اگر می‌خواهید مشتری‌های بیشتری جذب کنید و نسبت به رقبای خود ایجاد تفاوت کنید، برندسازی تقریباً یک ضرورت است. اگر می‌خواهید همه چیز را به سطح بالایی برسانید، این نقطه شروع خوبی است.

 

1. از لوگو شروع کنید.

اگر برند شما هنوز آرم ندارد، باید ابتدا این کار را انجام دهید. شعاری با هدف معرفی و تبلیغ یک برند، با یک آرم امکان پذیر است. یک اسلوگان واقعاً بدون آرم ارزشی ندارد، مگر اینکه تنها مکان تبلیغاتی شما رادیو باشد. به یاد داشته باشید که برندهای برتر دائماً شعارهای خود را تغییر می‌دهند. 

 

2. زمان لازم را به پروژه اختصاص دهید.

در مورد شرکتی که شعار شما را انجام می‌دهد، تحقیق کنید. با مشاوران این کار مشورت کنید. برای یک شعار تبلیغاتی جذاب و خلاقانه هزینه کنید. اگر واقعاً شعارهایی را که به شما می‌دهند را دوست ندارید یا احساس می‌کنید که بینش برند شما را نادرست تفسیر کرده اند، آن را عنوان کنید. 

 

3. یک اسلوگان ساده، روان و قابل فهم بنویسید.

یک آرم تنها در صورتی مؤثر است که مخاطبان شما بتوانند به سرعت آن را درک کنند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید. سادگی همان چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید. توجه داشته باشید که اسلوگان نمی‌تواند بیش از یک جمله باشد. 

 

4- اگر می‌توانید آن را بصورت طنز بنویسید.

جایی که می‌توانید طنز را به یک شعار بیاورید، آن را انجام دهید. 

 

5. صادق باشید و در مورد محصول خود اغراق نکنید.

آیا تجارت شما واقعاً می‌تواند به قولی که شعار شما می‌دهد عمل کند؟ اگر نه، دوباره به شعار فکر کنید. شعار باید صادقانه باشد.

از کلمات "بهترین" یا "اولین" در شعار خود استفاده نکنید. زیرا این کلمات نه تنها کسل کننده هستند، بلکه اثبات آن حتی اگر صحیح باشد نیز سخت است. به این فکر کنید که اگر محصول شما قادر به صحبت کردن بود، برای معرفی خود چه می‌گفت؟ 

 

ماکت تبلیغاتی

ماکت تبلیغاتی ابزاری شبیه سازی شده و فانتزی از یک طرح اصلی است که از لحاظ اندازه و مقیاس می‌تواند بسیار کوچکتر از اندازه واقعی آن است. یکی دیگر از شیوه‌های نوین برای تبلیغات و ترغیب مشتری به خرید و همچنین ایجاد تفاوت با سایر رقبا، استفاده از ماکت تبلیغاتی است. احتمالاً شما ماکت‌های تبلیغاتی بیشماری را دیده اید. با وجود رقابت شدید و اهمیت بازاریابی، امروزه ماکت تبلیغاتی ابزار بسیار مهمی در بازاریابی محسوب می‌شوند. با توجه به مطالعات انجام شده در این زمینه، ماکت تبلیغاتی آمار معرفی برند و فروش را به طور معنی داری افزایش داده است. 

برای مثال ماکت شکلات یا بستنی که چندین برابر اندازه واقعی آنها با رنگها و طرح‌های جذاب ساخته می‌شوند. این کار باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود که می‌تواند در معرفی محصول یا برند نقش مهمی را ایفا کند. ماکت تبلیغاتی معمولاً از جنس چوب، فلز، پلاستیک و مقوا است و می‌تواند بدون محدودیت در اندازه ساخته شود. 

از دیگر شیوه‌های نوین تبلیغات برای ترغیب مشتری به خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • استفاده از بنر تبلیغاتی در وب سایت‌های پربازدید
  • تبلیغات پیامکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • ارسال پیامک
  • ارسال ایمیل
  • تبلیغات ویدئویی
  • نصب تبلیغات بر روی وسایل نقلیه عمومی
  • تبلیغات در نرم افزارها و ....

 

نتیجه گیری

ما روزانه با تبلیغات زیادی مواجه می‌شویم. در اینترنت، تلویزیون، رادیو، سطح شهر، وسایل نقلیه عمومی، مکان‌های عمومی، سایت‌های مختلف و غیره. یا هر بار که مرورگر یا یک نرم افزار را باز می‌کنیم، بمباران تبلیغاتی می‌شویم. بنابراین برای موفقیت باید تبلیغات خلاقانه ای داشته باشید تا در بین این همه تبلیغ بتوانید برند و محصول خود را متفاوت از دیگر شرکت ها، معرفی کنید. 

به نظر می‌رسد جذاب‌ترین تبلیغات، تبلیغات خلاقانه ای است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. با این اوصاف انجام تبلیغات خلاق می‌تواند در معرفی برند و محصولتان به شما کمک شایانی کند.



برخی از مشتریان پرسفید
گروه تولیدی خان گستر - تبلیغات اصفهان
ودینگ سنتر - تبلیغات اصفهان
شرکت شیر خشک نوزاد پگاه - تبلیغات اصفهان
گروه آموزشی پارسه -تبلیغات اصفهان
عکس و فیلم کلاسیک -تبلیغات اصفهان
شرکت داده پردازی سپنتا - تبلیغات اصفهان
شرکت بازرگانی عمران فقیهی -تبلیغات اصفهان
گروه تولیدی فرات پلیمر - تبلیغات اصفهان
مجموعه زنجیره ای هایپر صبا - تبلیغات اصفهان
شرکت بازرگانی حاجی مرادی تبلیغات اصفهان
شرکت - تبلیغات اصفهان falomo
کیمیاگران تغذیه - تبلیغات اصفهان
محصولات غذایی ماهان - تبلیغات اصفهان
فست فود نان و نمک - تبلیغات اصفهان