blog html5 چیست ؟ تفاوت های html5 و مزایای عمده‌ی HTML5 - شرکت تبلیغاتی اصفهان پرسفید

HTML5 چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

  • تاریخ نشر : مهر ۲۵, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
html5 چیست ؟

HTML5، ورژن پنجم (Hypertext Markup Language (HTML است. همگی طراحان سایت از این زبان بهره می‌گیرند حتی اگر واقعا ندانند که دقیقا html5 چیست ؟

این مطلب را مطالعه کنید: مزایای ASP.MVC

html5 چیست ؟

HTML5 بر اساس استانداردهای کدنویسی قبلی ولی به مراتب با بهبود کارایی بیشتر و انعطاف پذیری بالاتر برای کنترل روی وب سایت‌ها ساخته شده است.

HTML5 به راحتی خلأ ارتباطی بین بیشتر وسیله‌های ارتباطی که در حال استفاده توسط مصرف کنندگان امروزی می‌باشند را رفع می‌کند.

HTML5 چگونه کاربران مدرن اینترنت را با هم در ارتباط قرار می‌دهد؟

هدف اصلی HTML5 چیست ؟ برقراری ارتباط بین کاربران است. اگرچه امروزه زبان تکامل یافته و قابلیت‌های HTML نظیر عناصر صوتی و تصویری گسترده شده است، نیت HTML5 چیزی جز تکامل تدریجی و منطقی زبان نوشتاری قدیمی نیست.استفاده از HTML5 به طراحان وب این امکان را می‌دهد که به راحتی تصاویر،فایل‌های صوتی و تصویری را در وب سایت‌ها قرار دهند.

بخوانید: تغییرات mvc 6 نسبت به ۵ mvc

تفاوت‌های HTML5

HTML5 قدمی بزرگ و رو به جلو در دنیای طراحی وب می‌باشد که  این امکان را برای افزایش کارایی را می‌دهد. این به خاطر سه دلیل مهم است که همه آنها حول محور کارایی صفحات وب شخصی می‌چرخند. صفحات وب به این نیاز دارند که شبیه  یک صفحات وب باشند یا به مانند صفحات وب عمل کنند.دردسترس بودن فلش به طراحان کمک می‌کند که محدودیت‌های استانداردهای HTML را برطرف کنند تا بتوانند انیمیشن و افکت‌های بصری در صفحات وب قرار دهند.تمامی سایت را می‌توان بوسیله یک فلش طراحی کرد که این اجازه را می‌دهد که از روش‌های جدید منوی ناوبری و سازماندهی صفحات استفاده کنید.

صفحات وب نیاز به این دارند که محتوای تجاری و یا شخصی را نمایش دهند.نفوذ منابع چندرسانه ای و اینترنتی به طور مؤثر ترکیبی از مطالب به اشترک گذاشته شده را خلق کرده است.وب سایت هایی نظیر Youtube و Vimeo مطالب اینترنت را برای اشتراک گذاری آماده کرده اند،در حالیکه همچنین به شکلی مخزن محتوای شخصی و شرکت‌ها محسوب می‌شوند و فعالیت دارند.

HTML5 به معنای فراری از محدودیت ها

HTML5 نمونه ای را معرفی کرده است که به نوعی فرار از محدودیت‌های HTML است.این زبان نوشتاری یک مجموعه کاری قوی از ابزارها را ارائه می‌کند که امکان خلق وب سایت هایی در مقایسه با وب سایت هایی که بوسیله فلش ساخته شده اند را می‌دهد.حرکت صعودی این گذار جالب توجه است به این صورت که صفحات وب می‌توانند نشانه گذاری شوند و صاحبان وب سایت‌ها می‌توانند کنترل نگهدی از سایت خود را دوباره بدست آورند.

به این مقاله سر بزنید: چرا ASP MVC

آینده HTML5

شما هنوز با HTML5 کار نکرده اید! قطعا برای این کار دلایل خود را دارید؛ این زبان هنوز بطور کامل پذیرفته نشده است، در برنامه اینترنت اکسپلورر کار نمی‌کند و یا این که دوست دارید کدهای XHTML بنویسید و نمی‌توانید، HTML5 انقلابی در دنیای وب می‌باشد که افقی رو به فردا برای دنیای وب است و با ظهور خود می‌خواهد ببیند که آیا ما آن را دوست داریم یا نه. درک زبان HTML5 سخت نیست و اگرچه قبول کردن آن به آرامی در حال صورت گرفتن است به این می‌ارزد  که آن را یاد بگیریم و از آن استفاده کنیم.

مزایای عمده‌ی HTML5

اساسا HTML5 ویژگیهای ترکیبی مختص به خودش را دارد که شامل تصویر و صوت و همچنین ادغام محتوای SVG. با توجه به این عناصر جدید،ترکیب کردن محتوای چندرسانه ای و گرافیکی به وب بدون نیاز به فلش و افزونه‌های دیگر امکان پذیر است.عناصر جدید دیگری همچون بخش، مقاله، تیتر و منو وجود دارند که ارزش معنایی اسناد را غنی می‌سازند.به مزایای عمده‌ی HTML5 در زیر می‌پردازیم:

تقابل

وب سایت‌های توسعه یافته نظیر فیسبوک و توییتر به منظور دستیابی به این انیمیشن روان و ویدءو باید تعامل بسیاری داشته باشند تا به عنوان بخش جدایی ناپذیر وب سایت باشند. فلش،جاوا اسکریپت و مستندات ابزاری بودند برای رسیدن به این هدف.اما با HTML5 امکان قرار دادن تصویر و صوت،نقشه‌های با کیفیت بالا،نمودار، انیمیشن و بسیاری از محتوای با ارزش دیگر بدون نیاز به استفاده افزونه‌ها بعنوان قابلیت‌های زراحی شده در مرورگرها.

مطالعه کنید: طراحی تجربه کاربری (UX Design) چیست ؟

در این مطلب به آینده HTML5 در دنیای وب می‌پردازیم.  شما می‌توانید از همین الان شروع به یادگیری آن کنید.
HTML5 دارای ویژگی‌های ساختاری مانند عناصر زیر است:

<div id=”header”> <h1>Header Text</h1> <div id=”nav”> <ul> <li><a href=”#”>Link</a></li> <li><a href=”#”>Link</a></li> <li><a href=”#”>Link</a></li> </ul> </div> </div>

همین طور که می‌بینید این کد واضح و آسان است اما با استفاده از HTML5 کدها و نشانه‌ها بسیار قابل فهم‌تر به نظر میرسند:

<header> <h1>Header Text</h1> <nav> <ul> <li><a href=”#”>Link</a></li> <li><a href=”#”>Link</a></li> <li><a href=”#”>Link</a></li> </ul> </nav> </header>

اشکال زیبا

HTML5 این امکان را به طراحان می‌دهد تا از فرم‌های جذاب‌تری استفاده کنند. همچنین باعث می‌شود که اعتبار فرم‌ها مانند فرم‌های موجود در HTML شود و نیاز به جاوا اسگریپت را کاهش می‌دهد. با توجه به این ویژگی ورودی‌های متنی متفاوت به وجود آمده و برای هر هدف زمینه خاصی تعریف می‌شود.

ثبات

همین طور که وبسایت‌ها خود را با اجزای HTML5 سازگار می‌کنند، ثبات بیشتری را در زمینه کدگذاری HTML در صفحات وب مشاهده می‌کنیم. این ویژگی به طراحان و توسعه دهندگان وب این امکان را می‌دهد که به اسانی از ساختار سایت اطلاع پیدا کنند.

بهبود در دسترسی

HTML5 به دو دلیل دسترسی به سایت‌ها را آسان می‌کند: معنا شناسی و ARIA. عناوین HTML5 مانند <header><footer>,<nav>,<section><aside>و غیره…

به خوانندگان وبسایت این امکان را می‌دهد که به راحتی به مطالب دسترسی پیدا کنند. با استفاده از تگ‌های معنایی، خوانندگان وبسایت می‌توانند با HTML casino online آشنا شده و همچنین تجربه بهتری برای استفادهه کنندگان از آن فراهم می‌کند.

پشتیبانی از عناصر غنی رسانه ای

دیگر نیازی به فلش پلیر و دیگر نرم افزارهای اجرای فایل‌های رسانه ای ندارید. در گذشته دریافت و اجرای فایل‌های صوتی کابوسی برای کاربران به حساب می‌امد اما HTML5 این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به تگ‌های پلاگین، فایل‌های صونی و تصویری را اجرا کنید. به مثال زیر توجه کنید:

<videoposter=”myvideo.jpg”controls>
<sourcesrc=”myvideo.m4v”type=”video/mp4″/>
<sourcesrc=”myvideo.ogg”type=”video/ogg”/>
<embedsrc=”/to/my/video/player”>

ابن مطلب را بخوانید: نکاتی که در مورد Adobe Edge باید بدانید

 برنامه ذخیره آفلاین

HTML5 طراحان وب را قادر می‌سازد که اطلاعاتی را که مرورگر باید ذخیره کند تعیین کنند و برنامه ای را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند صفحه ای را که قبلا بازدید کرده اند را حتی در صورتی که آفلاین باشندملاحظه کنند. این ویژگی باعث می‌شود که بارگذاری صفحات سریع‌تر انجام شود.

بخوانید: ۵ فریم ورک برتر طراحی ظاهر وب سایت

ذخیره سازی دقیق تر

کوکی‌ها به منظور ردیابی داده‌های کاربران برای مدت‌های طولانی استفاده می‌شوند اما انها نیز محدودیت هایی دارند. HTML5 این موضوع را با استفاده از با مفهومی به نام ذخیره سازی مکانی برطرف کرده است. از مزایای آن نسبت به کوکی‌ها میتوان به امنیت و اجرای بهتر اشاره کرد همچنین داده‌ها حتی با وجود بستن مرورگر قابل دسترسی هستند.

موبایل و موقعیت جغرافیایی

امروزه تلفن‌های همراه در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به استفاده مخاطبان از مرورگرهای موبایل خود، امکان بازدید بیشتر از سایت شما وجود دارد. در حال حاضر و با وجود منسوخ شدن استفاده از فلش باری موبایل، HTML5 کاربردی‌ترین وسیله برای ایجاد سایت‌ها و برنامه‌های موبایل است. با استفاده از HTML5 میتوانید موقعیت جغرافیایی را شناسایی کنید.

html5 چیست و چه مزیت هایی دارد؟

محدودیت های HTML5

مطالب بالا تنها بررسی کلی از مزایای HTML5 به حساب می‌آید و طی چند سال آینده این برنامه به صورت فراگیر خواهد شد. در اینجا به بررسی تعدادی از محدودیت‌های HTML5 می‌پردازیم:

  • تمام وعده‌های HTML5 به طور کامل محقق نشده است.
  • تیم پشتیبانی قبل از نهایی کردن HTML5 باید تعدادی از موانع را برطرف کنند.
  • ناسازگاری با اینترنت اکسپلورر
  • تغییر سریع HTML5 و عدم استفاده گسترده کاربران از برنامه‌های HTML5
  • HTML5 در زمینه موبایل به سرعت پیشرفت کرده است. آیا با وجود اینکه تمام مراحل HTML5 به پایان نرسیده و مورد تایید قرار نگرفته، می‌توان ریسک کرد و برای آن سرمایه گذاری کرد؟

باید به این نکته اشاره کرد که با وجود این محدودیت‌ها آینده در اختیار HTML5 خواهد بود. با توجه به توسعه روزافزون HTML5 شرکت‌های بیشتری از آن استفاده خواهند کرد.

این مقاله را مطالعه کنید: اجرای همزمان Wamp و IIS و تغییر پورت ۸۰

جمع بندی

در پایان مقاله که درباره html5 چیست مزایا و محدودیت های آن را توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارائه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات