blog تغییر پورت سرور و مراحل آن و اجرای همزمان Wamp و IIS و تغییر پورت 80، شرکت پرسفید

اجرای همزمان Wamp و IIS و تغییر پورت 80

  • تاریخ نشر : مهر ۲۱, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
تغییر پورت سرور

این دو برنامه هر دو از پورت 80 استفاده می‌کنند و برای جلوگیری از تداخل این دو باید پورت یکی از این دو را تغییر داد. در ادامه می‌توانید مراحل انجام این عملیات تغییر پورت سرور را بخوانید…

بخوانید: چرا ASP MVC

برای تغییر پورت سرور (IIS) مراحل زیر را طی کنید

ابتدا استارت رو بزنید و کلمه‌ی inetmgr رو تایپ کنید و سپس انتر را بفشارید! در پنجره‌ی باز شده در سمت چپ بر روی نام رایانه خود کلیک کرده و از قسمت Sites بر روی Default Web Site کلیک راست کنید و EDIT BINDINGS را بزنید.

تغییر پورت سرور و مراحل آن

Change IIS port

سپس در پنجره‌ی باز شده edit را فشرده و شماره پورت را از 80 به عددی دیگر مانند 81 تغییر دهید (قبل از تایید از خالی بودن پورت جدید اطمینان حاصل کنید)

این مطلب را بخوانید: مزایای ASP.MVC

حالا می‌توانید از localhost:81 به IIS دسترسی داشته باشید.

تغییر پورت سرور پی اچ پی

برای تغییر سرور ومپ Wamp هم می‌توانید به محل نصب wamp رفته و به پوشه‌ی conf بروید و فایل httpd.conf  را باز کنید. در اینجا Port 80 را جستجو کرده و آن را با چیزی مثل 8080 عوض کنید. در انتها تنها کافی است apache را دوباره را اندازی کنید.  حالا می‌توانید از localhost:8088 به Apache دسترسی داشته باشید.

تغییر پورت اس کیو ال سرور

اگر شما هم مثل من بر روی سیستم خود SQLServer داشته باشید ممکن است هنوز مشکلتان برطرف نشده باشد! یک مرحله دیگر باقی مانده و آن برداشتن SQLServer از روی پورت 80 است. برای اینکار در منوی استارت عبارت Reporting Services Configuration Manager را تایپ کرده و باز کنید و بر روی Stop کلیک کنید تا کارمون تموم بشه. حالا می‌تونید با خیال راحت به کارتون ادامه بدید.

نکته: از قسمت Web Service URL پورت پیش فرض رو هم تغییر بدین.

تغییر پورت سرور اس کیو ال

جمع بندی

در پایان مقاله که درباره تغییر پورت سرور توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارایه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده می شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات