blog انواع تبلیغات آنلاین چیست و هرکدام نوع تبلیغات اینترنتی را توضبح دهید - شرکت تبلیغاتی پرسفید

انواع تبلیغات آنلاین

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
انواع تبلیغات آنلاین

شما درباره تبلیغات آنلاین چقدر اطلاعات دارید؟ می‌دانید تبلیغات آنلاین به چه میزان می‌توانند تاثیرگذار باشند؟ امروزه انواع تبلیغات آنلاین وجود دارد که شما نیز می‌توانید یکی از آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و محصولات و خدمات و برند خود را معرفی کنید. شناختن کلیه راههای تبلیغاتی مهم است اما مهمتر از همه، این است که یک نمودار برای اهداف تجاری خود ایجاد کنید تا بهترین ترکیب برای دستیابی به اهداف گفته شده را پیدا کنید.

این مطلب را بخوانید: طرح توجیهی (business plan) کسب و کار اینترنتی

تبلیغات آنلاین یک استراتژی بازاریابی است که شامل استفاده از اینترنت به عنوان واسطه برای بدست آوردن ترافیک وب سایت و هدف قرار دادن و ارسال پیام‌های بازاریابی به مشتریان هدف می‌باشد. تبلیغات آنلاین از طریق برنامه‌های منحصر به فرد و مفید در تعیین بازارها انجام می‌شود.

انواع تبلیغات آنلاین چیست؟

از اوایل دهه 1990 افزایش زیادی در رشد تبلیغات آنلاین وجود دارد که برای سازمانهای کوچک و بزرگ به یک استاندارد تبدیل شده است. تبلیغات آنلاین همچنین به عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال هم شناخته می‌شوند.
ما در این مقاله یک لیست کامل از انواع تبلیغات آنلاین با توضیح هر کدام از آنها، برای شما گردآوری کرده ایم. امیدواریم لذت ببرید.


1- تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که معمولاً از تصاویر و متن استفاده می‌کند. محبوب‌ترین شکل تبلیغات، نمایش بنرها، صفحات فرود (LP) و پنجره‌های بازشو است. تبلیغات نمایشی به دلیل عدم نمایش در نتایج جستجو با تبلیغات دیگر متفاوت است.

به طور معمول، تبلیغات نمایشی در وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها به منظور جلب توجه کاربر به محصول شرکت، نمایش داده می‌شود. تبلیغات نمایشی می‌تواند موفقیت بسیار خوبی داشته باشد. طبق اطلاعات Digital World “بازدید کنندگان وب سایت که تبلیغات نمایشی را مشاهده می‌کنند، 70٪ بیشتر احتمال دارد که به وب سایت شما مراجعه کنند.”

2- بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجوگر (SEM) و (SEO)

SEM و SEO دو نوع تبلیغات آنلاین هستند که باعث ارتقاء محتوا و افزایش بازدید از طریق جستجوها می‌شوند.
SEM: در این روش، هزینه تبلیغات با توجه به رفتار کاربر پرداخت می‌شود، کاربر هرگاه روی تبلیغات کلیک می‌کند، هزینه‌ها محاسبه می‌شوند. معمولاً دارای تصاویر یا فیلم هستند و در مکان‌های مشخص شده در هر وب سایت خاصی منتشر می‌شوند. 

مطالعه کنید: موتور جستجو چیست؟

SEO: برای به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو، تبلیغ کنندگان از تاکتیک‌های مختلف SEO استفاده می‌کنند. از جمله لینک دادن، کلمات کلیدی، توضیحات متا و ایجاد محتوای سطح بالایی که سایر سایت‌ها به آن لینک می‌زنند. در حالی که SEM یک استراتژی همراه با پرداخت هزینه است، SEO به صورت طبیعی به عنوان یک جستجوی تبلیغات آنلاین عمل می‌کند.

3- شبکه‌های اجتماعی

شکی نیست که تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر ساله توسعه پیدا می‌کند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روشی محبوب برای دستیابی بیشتر مخاطبان هدف است، بدون پرداخت هزینه ای. فیس بوک، توییتر و لینکدین محبوب‌ترین سیستم عامل شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مشتریان بالقوه و جدید هستند.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی یکی از پرکاربردترین انواع تبلیغات آنلاین و بخش فوق العاده مهمی از زندگی روزمره ما است. این رسانه‌ها از طریق کانال‌هایی ساخته می‌شوند که افراد چندین بار در روز به هم وصل می‌شوند و مطالب و تصاویر و ویدئوها را به اشتراک می‌گذارند. بنابراین، ایجاد آگهی تبلیغاتی در این سیستم عامل‌ها برای ایجاد آگاهی از برند و همچنین برای جذب مشتریان ضروری است. 

علاوه بر این، به لطف امکان تقسیم بندی گسترده برای شبکه‌های اجتماعی، آنها همچنین می‌توانند مکان‌های مناسبی برای راه اندازی محصولات یا خدمات جدید باشند که مخاطبان بسیار خاص دارند. علاوه بر این، صرفنظر از اینکه هدف شما تبدیل یا اجرای استراتژی برندینگ است، تبلیغات اجتماعی یک انتخاب عالی است!

4- تبلیغات همسان

آیا تاکنون متوجه آگهی‌های تبلیغاتی در انتهای وبلاگ یا پست‌های وب سایت‌ها شده اید؟ این‌ها اصطلاحاً تبلیغاتی هستند که در بسیاری از وب سایت‌ها باعث جلب توجه کاربران می‌شود. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. اما ساده‌ترین آنها ایجاد یک وبلاگ است. در وبلاگ خود، در مورد موضوعات مربوط به کسب و کارتان صحبت کنید. 

5- تبلیغات کلیکی  PPC)Pay Per Click )

تبلیغات کلیکی (PPC) مفهوم آن در اسم مشخص است. اینها تبلیغاتی است که تبلیغ کنندگان فقط وقتی کاربر روی آنها کلیک می‌کند، هزینه آن را می‌پردازند. اگر این تبلیغ توسط 100 نفر مشاهده شده است و فقط 1 نفر روی تبلیغ کلیک کرده باشد، هزینه تبلیغات فقط در حدود 1 نفر که کلیک کرده است پرداخت می‌شود. تبلیغات PPC معمولاً متن هستند و یا تصویر کوچکی دارند. به خاطر داشته باشید که 64.6٪ از افراد وقتی به دنبال خرید یک کالا بصورت آنلاین هستند، روی این تبلیغات کلیک می‌کنند.

این مقاله را بخوانید: تبلیغات اینترنتی از طریق وب چگونه انجام می‌شود؟

6- هدف گیری مجدد

ریمارکتینگ یا هدف گیری مجدد یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که دقیقاً همان چیزی را که می‌گوید انجام می‌دهد. این فناوری کاربر را در اینترنت دنبال می‌کند تا دوباره به او یادآوری کند. در این نوع از تبلیغات آنلاین، هر کاربری که از طریق تبلیغات همسان به سایت شما آمده‌¬اند، را هدف قرار می‌دهد. و در هر سایت پربازدید دیگری که می‌¬روند دوباره تبلیغاتی از شما را می‌بینند تا اعتبار شما در چشم آنان بیشتر شده و احتمال خریدشان مضاعف شود.
این نوع تبلیغات برای فروش و معرفی برند مفید هستند و باعث می‌شود حضور یک شرکت در روند خرید مصرف کننده بهبود یابد.

7- بازاریابی وابسته

بازاریابی شرکت‌های وابسته برای هر فروشی که انجام می‌شود، کمیسیون دریافت می‌کنند. این اساساً یک توافقنامه تبلیغات سه جانبه بین تبلیغ کننده، ناشر و مصرف کننده است. این مورد به طور گسترده توسط وبلاگ نویسان پذیرفته شده است و تعداد زیادی دنبال کننده دارند و به دنبال کسب درآمد منفعل هستند.

8- تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به ویژه در بین نسل جوان مصرف کننده، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. 55٪ از کاربران نگاهی گذرا به فیلم‌ها دارند در حالی که 43% آنها مایلند محتوای بیشتری از ویدئو را تماشا کنند. استفاده از فیلم‌ها به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی یک ایده خارق العاده است.
با توجه به اینکه یوتیوب پلتفرم شماره یک برای فیلم‌ها است، استراتژی‌های تبلیغاتی ویدیویی را برای کاربران خود پیاده سازی کرده است. با استفاده از روش PPC، وقتی شخصی روی آگهی کلیک می‌کند، پرداخت انجام می‌شود. HubSpot گزارش می‌دهد که 48٪ از بازاریابان قصد دارند یوتیوب را به استراتژی محتوای خود در سال آینده اضافه کنند.

9- تبلیغات موبایل

اگر چه بسیاری از قالب‌های تبلیغات موبایل وجود دارد، توصیه می‌شود که کلیه وب سایت‌ها برای صفحه نمایش موبایل واکنشگرا باشند. امروزه همه یک تلفن و یا تبلتی دارند که دائماً از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آنها از این دستگاه‌ها برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. در واقع، از سال 2016، گوگل اعلام کرد که ترافیک تلفن همراه اکنون از رایانه‌های رومیزی فراتر رفته است. 

10- ایمیل مارکتینگ

این شکل از بازاریابی چیز جدیدی نیست. بلکه با یک قدرت تجدید یافته دوباره ظاهر شده است.  در تعریف اول، ایمیل مارکتینگ برای تبلیغ محصولات یا خدمات با استفاده از ایمیل بکار می‌رود. اما تعریف بهتر آن استفاده از ایمیل برای توسعه روابط با مشتریان است. 
ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و موارد دیگر می‌باشد. در اصل این پستی مستقیم است که بجای خدمات پستی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود. از این نوع بازاریابی می‌توان برای ایجاد روابط با مشتریان استفاده کرد.

تبلیغات آنلاین متناسب با نیاز شما

اگر تبلیغات آنلاین دارید، می‌توانید یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین را انتخاب کنید. اگر هزینه ای نمی‌خواهید پرداخت کنید، با یک شبکه اجتماعی یا استراتژی تبلیغاتی SEO شروع کنید.

انواع تبلیغات آنلاین متناسب با نیاز شما


اگر حاضرید هزینه‌های تبلیغاتی بیشتری پرداخت کنید، یکی از انواع تبلیغات آنلاین را امتحان کنید: تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی، بازاریابی آنلاین، SEM، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی پولی یا تبلیغات ویدیویی. 

به این مطلب سر بزنید: مشاوره تبلیغات اینترنتی


هر مشاغل مخاطبان خاص خود را دارد و پیدا کردن روش مناسب می‌تواند مخاطبان مورد نظر را یه بهترین محو جذب کند.

نتیجه گیری

موارد فوق، انواع تبلیغات آنلاینی هستند که هم اکنون وجود دارد. با این حال، به راحتی می‌توانند در سالهای آینده گسترش پیدا کنند. با پیشرفت ترکیب فناوری و اینترنت، می‌توان شاهد افزایش تعداد گزینه‌های تبلیغات آنلاین در آینده بود. با این حال، حضور در اینترنت و فناوری‌های جدید بسیار مهم است. با انجام این کار، خطوط جدید ارتباطات تجاری با مشتری بالقوه می‌توانند ایجاد شود.

در پایان، به یاد داشته باشید، این گزینه برای شما وجود دارد که خودتان را در اختیار یک آژانس تبلیغاتی با تجربه و حرفه ای قرار دهید که می‌تواند هم بودجه مورد نظر شما و هم کمپین‌های خود را بهینه کند. آیا شما آماده استفاده از قالب‌های مختلف تبلیغات آنلاین برای شرکت خود هستید؟

اگربه کمک و راهنمای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با تیم شرکت پرسفید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات و مشاهده نمونه کارهای بیشتر، به صفحات نمونه کارها، خدمات و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات