blog خطای 404 چیست و تنظیمات و نکات بهبود صفحه 404 کدامند؟ شرکت تبلیغاتی پرسفید

صفحه 404 چیست؟

  • تاریخ نشر : مهر ۲۵, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
خطای 404 چیست


 صفحه یا خطای 404 چیست ؟ همان چیزی است که بازدیدکننده زمان ورود به آدرسی از سایت شما که وجود خارجی ندارد با آن مواجه میشود. ارور 404 ممکن است به دلیل تغییر آدرس صفحه ، حذف همیشگی نوشته و یا اشتباه کاربر در وارد کردن آدرس مشاهده شود. بطور معمول تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس ساختار مشخصی برای این ارور بصورت پیشفرض دارند ولی صفحه 404 آنها عموما صفحاتی ساده بوده و برای کاربران جذابیتی ندارند.
اگر شما توانایی کافی برای کدنویسی و یا طراحی صفحات وب و بروزرسانی سایت خود را دارید میتوانید این صفحه سایت را بصورت کاربردی و شکیل طراحی کرده و کمترین از دست رفتن مشتری را پس از مواجهه با ارور 404 داشته باشید.

به این مقاله سر بزنید: موتور جستجو چیست؟

معایب خطای 404 چیست ؟

سوال معایب خطای 404 چیست ، حتما تا به حال برایتان پیش آمده که بر روی یک لینک کلیک کرده اید و یا آدرسی را تایپ کرده اید و با خطای ۴۰۴ و  جمله این صفحه پیدا نشد  روبرو شده اید .

خود شما پس از این اتفاق چه کرده اید ؟ جالب اینجاست که بدانید طبق آمار ۸۹ در صد کاربران صفحه را میبندند و دیگر هیچگاه به آن سایت مراجعه نمیکنند. این اتفاق معایب بزرگی برایتان دارد که به برخی از آنها میشه به این شکل اشاره کرد :

  • از دست دادن کاربر برای همیشه
  • تصور کاربران بر اینکه با یک سایت غیر حرفه ای مواجه هستند
  • از همه مهمتر ثبت یک خطا در ایندکس گوگل و کسب یک رتبه منفی .

مطالعه کنید: چگونه یک سایت پربازدید طراحی کنیم؟

تنظیم خطای 404

پس تنظیم یک صفحه خطای ۴۰۴ حرفه ای، از ملزومات هست و هر چه زودتر باید آنرا برای سایتتان در نظر بگیرید .

ساخت آن در سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس و نیوک و جوملا و … معمولا از طریق ماژولها و پلاگینها امکان پذیر است  و کار سختی نیست ، همینطور اگر از این سیستمها استفاده نمیکنید ، بیشتر هاستینگها ، تنظیماتی را برای ساخت صفحه ارور ۴۰۴ ارائه میدهند . اما در این پیج چه چیزهایی قرار دهیم .

این مطلب را بخوانید: تفاوت وب سایت ، وبلاگ و دروازه وب چیست؟

اول اینکه خیلی واضح و مشخص به مخاطب اطلاع رسانی کنید و در یک جمله در بهترین جای صفحه بنویسید که پیج مورد نظر شما پیدا نشده است

بعد باید لینکهایی در اختیار او بگذارید تا از بن بست خارج شود . مثلا لینکهایی به صفحه اول ، منوها و بخش‌های اصلی و … اگر میخواهید حرفه ای‌تر برخورد کنید ، میتوانید امکان سرچ را هم به صورت واضح در صفحه ۴۰۴ قرار داده و به کاربران گوشزد کنید که مطلب  خود را که پیدا نکرده اند در آن سرچ کنند تا اگر آدرس آن در سایت تغییر کرده است آنرا راحت‌تر پیدا کنند .

همینطور میتوانید از تصاویر و گرافیکهای جذاب ، خلاقانه و پر محتوا در آن استفاده کنید ولی در مجموع دقت داشته باشید پیج ۴۰۴ شما خیلی شلوغ نباشد و حجم آن نیز کم باشد .

در این صورت ، بیشتر کاربران را در سایت خود نگه میدارید و بسیاری از آنها میتوانند مطلب مورد نظر خود را بیابند . ضمن آنکه لینک شکسته و معیوبی از  شما در گوگل لیست نمیشود و به رتبه شما آسیب نمیزند .

علت ایجاد خطای 404 چیست ؟

علت ایجاد خطای ۴۰۴ چیست ؟ عواملی که باعث ایجاد این نوع خطا در یک سایت میشوند، ممکن موارد زیر باشند :

  • تغییر کلی و زیربنایی یک سایت
  • پاک کردن یک مطلب ، عکس و حتی کلمات کلیدی و تگ ها
  • تغییر و اصلاح نادرست پریمالینک‌ها ( پیوندهای یکتا)
  • ایجاد لینک‌های غلط
  • اشتباه تایپی کاربران که از اختیارات شما خارج است .
خطای 404 چیست و علت آن کدامند؟

نکاتی برای بهبود صفحه 404 :

نکات مهم برای بهبود خطای 404 چیست ؟ در این بخشی نکاتی را برای بهبود عملکرد کاربران سایت پس از روبرو شدن با ارور 404 بیان خواهیم کرد:

  • در صفحه 404 به درستی به بازدیدکننده اطلاع دهید که صفحه مورد نظر او بر روی سایت وجود ندارد، برای اینکار از لحنی دوستانه استفاده کنید.
  • ارتباط گرافیکی مناسب بین آن و سایر صفحات سایت اهمیت ویژه ای دارد زیرا ممکن است کاربران تصور کنند که از سایت شما خارج شده و به صفحه دیگری منتقل شده اند.
  • لینک‌های مناسبی به صفحات داخلی مهم سایت مانند نوشته‌های پربازدید یا وبلاگ را در صفحه 404 خود قرار دهید، همچنین لینک به صفحه اصلی سایت میتواند انتخاب مناسبی برای کاربران باشد.
  • راهی برای گزارش این خطا توسط کاربران به مدیر سایت در این صفحه قرار دهید.
  • چه صفحه 404 سایت شما کاربردی و زیبا باشد و چه نباشد مسلما نمیخواهید که توسط موتورهای جستجو ایندکس شود و یا به کاربران اینترنتی معرفی گردد، پس مطمئن شوید که ارور 404 HTTP ارسالی از سرور به درستی عمل میکند و مطالبق استاندارد است.
  • قرار دادن امکان ابزار جستجو در سایت یکی از روش‌های کاربردی برای جلب توجه کاربران در صفحه 404 بوده و مانع خروج آنها از سایت شما میشود.
  • تغییر آدرس صفحات را با کدهای ریدایرکت 301 انجام داده و از طریق ابزار وبمستر به گوگل اطلاع دهید.

مطلعه کنید: برای داشتن وبسایت شرکتی چه قالبی مناسب تر است؟

جمع بندی

در پایان مقاله که درباره صفحه یا خطای 404 چیست ، توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارایه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده می شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات