blog هزینه طراحی سایت همراه با 8 مواردی گفته شده چقدر است؟ آژانس تبلیغاتی اصفهان پرسفید

هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از مشتریان طراحی سایت را به خود مشغول می‌کند این است که هزینه طراحی سایت و اجرای پروژه آن چقدر است و اصولاً یک شخص حقیقی یا حقوقی برای داشتن یک وب سایت مبتدی باید چه میزان بودجه ای را در نظر بگیرد؟

برای سفارش طراحی وب سایت میتوانید به این صفحه سر بزنید: سفارش طراحی سایت با مناسب ترین قیمت

یک طراحی سایت ساده به چه مواردی نیاز دارد؟

خب، برای آنکه بتوانیم هزینه طراحی سایت اختصاصی را با کم‌ترین ضریب خطا تخمین بزنیم، باید بدانیم برای طراحی و ساخت یک وب سایت به چه ابزار و مصالحی نیاز داریم. بله! درست خواندید، ابزار و مصالح! برای درک بهتر از طراحی سایت باید به آن به چشم یک ساختمان نگاه کنید.

یک وب سایت اختصاصی ساده به موارد زیر احتیاج دارد:

  • دامنه
  • هاستینگ
  • طراحی قالب
  • طراحی المان‌های گرافیکی وب سایت
  • ایمن سازی
  • آموزش پنل کاربری وب سایت
  • پشتیبانی و گارانتی وب سایت
  • ریسپانسیو کردن قالب وب سایت (این مورد در یک سال اخیر جزو ملزومات طراحی سایت به شمار می‌رود و باید در طراحی قالب وب سایت لحاظ شود).

بنابراین، برای آنکه بتوان یک وب سایت را راه اندازی نمود، این 8 مورد ضروری هستند. مطمئناً اگر از شرکت‌های طراحی سایت پیش فاکتور دریافت کرده باشید، می‌دانید که برای هر کدام از این موارد مبلغی را از شما دریافت خواهند کرد.

این مقاله مفید را مطالعه کنید: نکات مهم در طراحی سایت چیست؟

هزینه طراحی سایت

به همین دلیل قصد داریم در ادامه هزینه‌ طراحی سایت های مرتبط با این 8 مورد را با یکدیگر بررسی کنیم.

خرید دامنه

اگر پیش از راه اندازی وب سایت خود دامنه خریده باشید، احتمالاً از تعرفه‌های ثبت دامنه مطلع هستید. اگر هم تا به حال برای خرید دامنه اقدام نکرده اید باید بدانید که هزینه خرید دامنه ir نزدیک به 5 هزار تومان است و تعرفه ثبت دیگر دامنه‌ها مانند .com و .co نزدیک به 50 هزار تومان است.

البته باید گفت دامنه‌های دیگری مانند .tv، .name و .ws وجود دارند که هزینه ثبت آنها قیمت بالاتری نسبت به دامنه‌های معمولی دارد. توجه کنید این در صورتی است که در بسته‌های دامنه پرتال، شما می‌توانید یک دامنه .com به رایگان ثبت نمایید. همچنین، دامنه .ir در بسته‌های حرفه‌ای و پیشرفته رایگان است.

هاستینگ

در طراحی سایت اختصاصی تعرفه هاستینگ تان به میزان فضایی که برای وب سایت خود احتیاج دارید، بستگی دارد. پلن اولیه هاستینگ معمولاً از 100 مگابایت سالیانه شروع می‌شود و هزینه آن بین 40 تا 60 هزار تومان است.

در این نوع روش، هاست شما قابل ارتقا است و شما می‌توانید در صورت نیاز حجم هاست خود را افزایش دهید. برای مثال اگر نیاز دارید فایل‌های متعددی بر روی وب سایت خود قرار دهید، بهتر است فضای هاست خود را ارتقا دهید. به این ترتیب ممکن است برای ارتقا هاست وب سایت خود از 100 مگابایت به 5 گیگابایت مبلغی نزدیک به 340 هزار تومان پرداخت کنید (هزینه خرید هاست 5 گیگابایت، سالیانه 400 هزار تومان است).

در سایت ساز پرتال برای بسته‌های مبتدی، پیشرفته و حرفه‌ای به ترتیب فضایی 5 گیگابایت، 25 گیگابایت و 50 گیگابایت در نظر گرفته شده است. به این ترتیب دیگر نگران کمبود فضای هاست در وب سایت خود نخواهید بود.

طراحی قالب

شاید تا چند سال پیش می‌توانستید با پرداخت 300 تا 500 هزار تومان، از یک طراح سایت بخواهید قالبی زیبا و ساده را برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا طراحی کند. متاسفانه آن دوران به سر آمد و امروزه دیگر کمتر طراح سایتی پیدا می‌شود که با این مبلغ قالبی را تهیه کند.

در حال حاضر یک طراح سایت خوب، برای طراحی یک قالب ساده و کاربردی در بهترین حالت مبلغ 800 هزار تا 1 میلیون تومان را دریافت می‌کند.

سامانه سایت ساز پرتال در حال حاضر بیش از 20 قالب رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که تمامی این قالب‌ها می‌توانند بر اساس نیازهای کاربران ویرایش شوند. همچنین، در هر ماه 2 قالب جدید به مجموع قالب‌های پرسفید اضافه می‌شود.

بخوانید: برای داشتن یک وبسایت، چه قالبی مناسب تر است؟

در اینجا برای برخی از افراد سوال پیش می‌آید چرا نباید از قالب‌های رایگان وردپرس یا جوملا استفاده کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که شما می‌توانید از این قالب‌های رایگان استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید بسیاری از قالب‌های رایگان موجود برای وردپرس نیاز به فارسی سازی دارند که هزینه انجام آن تقریباً با طراحی یک قالب اختصاصی برابری می‌کند.

طراحی گرافیک

ممکن است پس از طراحی کامل یک قالب، کارفرما بخواهد که آیتم ها، تصاویر و المان‌های گرافیکی موجود در قالب نیز به صورت اختصاصی طراحی شوند. در این شرایط، شرکت طراحی سایت مورد نظر با استخدام یک گرافیست و با دریافت مبلغ 100 هزار تا 1 میلیون تومان این کار را برای شما انجام خواهد داد.

ایمن سازی طراحی سایت

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی سایت ایمن سازی آن است. اگر وب سایت شما ایمن نباشد به سرعت دچار مشکلات امنیتی شده و امکان هک کردن آن ساده می‌شود. دستمزدی که طراحان وب سایت برای ایمن سازی وب سایت دریافت می‌کنند مبلغی بین 100 الی 200 هزار تومان است. قابل ذکر است که این هزینه برای سایت‌های فروشگاهی بالاتر است.

هزینه طراحی سایت برای ایمن سازی سایت

از آنجایی که سایت ساز پرسفید میزبان تعداد بسیاری وب سایت است، بالاجبار از جدیدترین و بروزترین سیستم‌های امنیتی برای پشتیبانی از ویسایت هایش استفاده می‌کند. این سیستم امنیتی به صورت رایگان بر روی بسته‌های پرسفید ارائه می‌شود.

آموزش پنل کاربری وب سایت

خب، پس از آنکه طراحی سایت سیستم مدیریت محتوایتان پایان یافت، طراح سایت باید روش کار کردن با پنل کاربری را به شما آموزش دهد. متاسفانه این بخش نیز به صورت رایگان نیست و بابت آموزش باید مبلغی بین 100 الی 200 هزار تومان را به طراح وب سایت تان پرداخت کنید.

این در حالی است که کارشناسان پرسفید از 9 صبح الی 10 شب آماده پاسخگویی به سوالات و آموزش نحوه کار با سایت ساز پرسفید به شما هستند. همچنین، وبلاگ طراحی سایت پرسفید هر هفته مقالات متعددی در زمینه آموزش استفاده از پنل کاربری منتشر می‌کند.

بخوانید: سئو چیست؟

پشتیبانی و گارانتی وب سایت

مطمئناً یک سایت پس از ساخت نیاز به پشتیبانی دارد. به این ترتیب، اگر برای وب سایت مشکلی پیش بیاید تیم پشتیبانی موظف است این مشکل را برطرف کند. به طور میانگین، هزینه پشتیبانی یک ساله وب سایت نزدیک به 100 تا 200 هزار تومان می‌باشد.

این در حالی است که تیم پشتیبانی سایت ساز پرسفید ، از 9 صبح تا 10 شب آماده پاسخگویی به مشتریان از طریق ارسال تیکت و تماس تلفنی هستند. پشتیبانی وب سایت‌های ساخته شده در سایت ساز پرسفید رایگان است و شامل همۀ بسته‌ها می‌شود.

ریسپانسیو کردن قالب وب سایت

باید گفت در حال حاضر از آنجایی که 50% از کاربران اینترنت با موبایل و تبلت وب گردی می‌کنند. به همین دلیل بیشتر کارفرمایان از طراح سایت انتظار دارند، قالب مورد نظرشان را به صورت ریسپانسیو طراحی کند. با این حال، طراحان سایت برای ریسپانسیو کردن قالب وب سایت مبلغی بین 300 الی 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

گفتنی است که تمام قالب‌های موجود در سایت ساز پرتال، ریسپانسیو هستند.

به این مطلب مهم سر بزنید: 5 فریم ورک برتر طراحی ظاهر وبسایت

نتیجه گیری

مطمئناً هیچ پاسخ مشخصی برای محاسبه هزینه طراحی سایت وجود ندارد. طراحی سایت به عوامل متعددی بستگی دارد و هر طراح بسته به کیفیت کاری که ارائه می‌کند رقم متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد. ما در این مقاله سعی کردیم که همه اعداد را به صورت متوسط اندازه گیری کنیم.

از طرف دیگر ما می‌دانیم که سیستم مدیریت محتوای پرتال، بی نقص نیست و برای آنکه بتواند به کامل‌ترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل شود به بروزرسانی‌های متعدد نیاز دارد. با این حال، سایت ساز پرتال هم اکنون می‌تواند میزبان وب سایت‌های متنوع و گوناگونی باشد. تکنولوژی بومی، قالب‌های رایگان، پشتیبانی 24 ساعته، زبان فارسی و سازگاری قالب‌ها با موتورهای جستجو تنها بخشی از امکانات سایت ساز پرسفید هستند.

همچنین همانطور که در این مقاله بررسی کردیم طراحی یک سایت اختصاصی ساده و کاربردی آنچنان هزینه بر نیست، اما در قیاس با تعرفه بسته‌های سایت ساز پرتال مبلغ بسیار بالایی است. مطمئناً ساخت و راه اندازی وب سایت بر روی سایت ساز پرسفید می‌تواند بسیار به صرفه‌تر است، به خصوص برای کسب و کارهای کوچکی که بودجه اندکی در اختیار دارند و نیازمند امکانات مناسبی برای وب سایت خود هستند.

این مقاله را مطاله کنید: نکات مهم در طراحی وبسایت شرکتی

امیدوارم که این مقاله توانسته باشد نگاه خوبی به مسئله هزینه طراحی سایت را در اختیار شما قرار دهد. موفق باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارائه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات