blog چگونه تبلیغ کنیم و نحوه صحیح تبلیغ چیست؟ انواع تبلیغات کدام هستند؟ آژانس تبلیغات پرسفید

چگونه تبلیغ کنیم؟

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
چگونه تبلیغ کنیم ؟

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، احتمالاً این سؤال برای شما پیش‌آمده که چگونه تبلیغ کنیم و تجارت خود را گسترش دهیم؟ چطور می‌توانم فروش خود را افزایش دهیم؟ بهترین راه برای تبلیغ تجارت ما چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با چگونه تبلیغ کنیم ، انواع تبلیغات و راه‌های جذب مشتری آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات استفاده از روش‌های مختلف برای ارسال پیام به مصرف‌کننده است. شامل کلیه وسایل مورداستفاده در جلب‌توجه مشتریان است تا آنها را از یک برند، یک محصول یا یک شرکت آگاه سازند. اهداف اصلی آن تولید، فروش و توسعه مشتریان ثابت است. راه‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد که بسته به نوع تجارت خود می‌توانید از هرکدام از آنها استفاده کنید.

اهداف تبلیغ

پیام‌های تبلیغاتی پنج هدف اصلی دارند:

  • دادن اطلاعات
  • افزایش تقاضا برای یک برند یا محصول خاص
  • متمایزکردن نام تجاری یا شرکت از رقبای خود
  • برجسته‌کردن ارزش یا مزایای محصول
  • افزایش فروش

چگونه تبلیغ کنیم و نحوه صحیح تبلیغ چیست

در اینجا نه قدم برای تعیین نحوه صحیح تبلیغ و برای پاسخ دادن به سوال اینکه چگونه تبلیغ کنیم ، آورده شده است.

چگونه تبلیغ کنیم و نحوه صحیح تبلیغ چیست؟

1- مشتری خود را بشناسید

شما نمی‌توانید در مورد نحوه تبلیغ یا مکان تبلیغ تصمیم خوبی بگیرید مگر اینکه بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند.

برای شناخت مشتریان خود باید مشخصات مشتریان خود را به دست آورید. مثلاً اینکه مشتریان شما در چه رده سنی هستند، شغل و درآمد آنها چگونه است و اطلاعاتی ازاین‌دست به طور مثال اگر شما یک فروشگاه لوازم‌التحریر دارید، مشتریان شما اغلب دانش‌آموزان و دانشجویان هستند. با این حساب شما باید بدانید که کجا تبلیغ کنید، چگونه تبلیغ کنید و از چه جملاتی برای جذب مشتری خود استفاده کنید. 

تحقیقات کافی انجام دهید تا تمامی اطلاعات لازم را کسب کنید. می‌توانید از مجلات استفاده کنید. با افرادی که قبلاً این کار را انجام داده‌اند، مشورت کنید. همچنین می‌توانید از مشتریان خود بپرسید که چه چیزی باعث می‌شود که آنها از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

راه‌های آنلاین مانند رسانه‌های های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر و لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای تبلیغات شما باشند. راههای سنتی تبلیغاتی مانند روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون محلی، مجلات هفتگی وغیره است. همه اینها راه‌هایی برای تبلیغ تجارت شما محسوب می‌شوند.

2- مشتری شما چه انتظاری دارد

اولین قدم برای برنامه‌ریزی استراتژی تبلیغاتی موفقیت‌آمیز، شناخت مشتری است. تحقیق کنید که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در مشتریان برای استفاده از محصولات و خدمات شما می‌شود. بهترین راه برای جمع‌آوری این نوع اطلاعات، صحبت با مشتریان است. در اینجا سؤالاتی وجود دارد که می‌توانید با پیداکردن جواب آنها، می‌توانید شروع به ساختن یک برنامه تبلیغاتی کنید:

  • آیا این محصول یا خدمات یک خرید یا تصمیم لحظه‌ای است؟
  • آیا آنها قبل از خرید محصول یا خدمات، تحقیقاتی انجام می‌دهند؟
  • آیا تبلیغات بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می‌گذارد؟
  • انتظار دارند تبلیغات برای این نوع محصول یا خدمات کجا پیدا کنند؟ در روزنامه، مجلات هفتگی، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا رادیو و تلویزیون.
  • آیا محصولات و خدمات را به دوستان، آشنایان و دیگر افراد معرفی می‌کنند؟
  • آیا آنها انتظار دارند نوع محصولی را که ارائه می‌دهید، در فروشگاه‌های اینترنتی موجود باشد؟
  • آیا آنها قبل از خرید به دنبال کوپن‌های تخفیف هستند؟
  • آیا آنها به دنبال یک برند خاص هستند؟ با این برند برای آنها چگونه تبلیغ کنیم ؟
  • آیا آنها به دنبال مکانی مناسب برای خرید محصولات موردنیاز خود هستند؟
  • آیا آنها به تبلیغات تلفنی توجه می‌کنند؟
  • آیا آنها به تبلیغات رادیو یا تلویزیون توجه می‌کنند؟
  • آیا ویژگی‌های خاصی وجود دارد که آنها هنگام خرید محصول به دنبال آن باشند؟
  • چه چیز دیگری برای خرید محصول یا خدمات بر آنها تأثیر می‌گذارد؟

از پاسخ‌های این سؤالات استفاده کنید تا به شما در تعیین مکان و پاسخ به سوال چگونه تبلیغ کنیم ، کمک کنند.

3- اهداف خود را برای تبلیغات تعیین کنید

  • تبلیغات فرقی با هر چیز دیگری در تجارت ندارد، برای موفقیت، باید برنامه‌ریزی شود.
  • با تعیین اهداف بازاریابی و تهیه لیست راه‌های دستیابی به آن اهداف، شروع کنید.
  • از “افزایش فروش” به‌عنوان هدف خود استفاده نکنید.
  • اهداف خود را بر اساس تأثیرگذاری رسانه‌ای که در آن تبلیغ می‌کنید و توانایی خود در تولید و تحویل محصول تنظیم کنید.
  • اگر قبلاً تبلیغ نکرده‌اید، با مشاغل دیگر (مشاغلی که رقیب شما نباشند) که تبلیغات انجام داده‌اند مشورت کنید و از آنها در مورد اینکه کدام تبلیغ اثرگذاری بیشتری دارد بپرسید.
  • در سایت‌های اینترنتی در مورد تجارت خود تحقیق کنید.

4- برای جذب مشتری مکان مناسب را انتخاب کنید

مکان مناسب برای تبلیغ یک محصول یا خدمات لزوماً مکان مناسبی برای تبلیغ کالای دیگر نیست. به‌عنوان‌مثال مکان تبلیغ برای یک شرکت ساختمانی با مکان تبلیغ برای یک شرکت خدماتی کاملاً متفاوت است. همچنین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از رسانه‌ای استفاده کنید که مخاطبان بیشتری دارد.

5- جایی که رقبای شما تبلیغ می‌کنند، تبلیغ کنید

بررسی تبلیغ رقبا یکی از مهمترین پاسخ به سوال اینکه چگونه تبلیغ کنیم محسوب میشود. اگر رقبای شما مدت زیادی در رسانه خاصی تبلیغات می‌کنند، به این معنی است که آن رسانه برای تبلیغات کار شما، بهتر نتیجه می‌دهد. با قراردادن آگهی‌های خود در همان رسانه، می‌توانید مشتریان خود را جذب کنید.

6- با توجه به علایق مشتریان تبلیغ کنید نه سلیقه شخصی خودتان

تمام عباراتی مانند “ما مفتخریم که اعلام کنیم” را از تبلیغات خود حذف کنید. بیشتر مشتریان شما به آنچه به شما افتخار می‌دهد، اهمیتی نمی‌دهند. مشتریان می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانید آنها را نسبت به چیزی ترغیب کنید. یا چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا مشکلی را حل کنند یا یک نیاز را برآورده کنند.

7- از هزینه کم شروع کنید

کل بودجه تبلیغاتی خود را با یک تبلیغات گسترده هدر ندهید. با بودجه ای کم و محدود شروع کنید و آزمایش کنید ببینید کدام تبلیغات بهتر است و کدام رسانه بهتر جواب می‌دهد.

8- تست و اندازه گیری

یک آگهی تبلیغاتی یا یک روش تبلیغاتی بلیط موفقیت شما نیست. برای اینکه کار تبلیغاتی برای تجارت شما انجام شود، باید تبلیغات خود را آزمایش کرده و نتایج را اندازه بگیرید تا بدانید کدام یک نتیجه بهتری دارد.

انواع تبلیغات

تبلیغاتی موفق است که باعث گسترش محصولات و خدمات شما، جذب مشتری و افزایش فروش شود. اینکه هدف شما ترغیب مشتریان جدید یا راه‌اندازی یک سرویس جدید باشد، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد.

چگونه تبلیغ کنیم و انواع تبلیغات کدامند؟

مناسب‌ترین گزینه تبلیغاتی برای مشاغل شما به مخاطب هدف شما و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای دستیابی به بالاترین بازدهی بستگی دارد. گزینه تبلیغاتی انتخاب شده، همچنین باید منعکس‌کننده محیط مناسب برای محصول یا خدمات شما باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌دانید که بازار هدف شما مجله خاصی را می‌خوانند، باید در آن مجله تبلیغ کنید. در اینجا انواع تبلیغات را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تبلیغات آنلاین (تبلیغات دیجیتال)

اگر یک تبلیغ از طریق اینترنت انجام شود، تبلیغ آنلاین محسوب می‌شود. در اکثر وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، تبلیغات وجود دارد. زیرا آنها اصلی‌ترین راه درآمد در اینترنت هستند. انواع تبلیغات آنلاین مختلف است؛ از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، قراردادن تبلیغات در وب‌سایت‌های محبوب و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی است.

تبلیغات لینک شده

شرکت‌ها می‌توانند یک صفحه تجاری ایجاد کنند و محتوا، فیلم‌ها و محصولات را در آن قرار دهند و به میلیون‌ها کاربر لینکدین ارسال کنند.

شرکتها همچنین می‌توانند تبلیغات را در لینکدین قرار دهند که می‌تواند گروهی از کاربران خاص تعلق داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در زمینه حسابداری کار می‌کنید، تبلیغی درج می‌شود که فقط کاربرانی که در زمینه حسابداری فعالیت می‌کنند یا دارای مدرک حسابداری هستند، هدف قرار می‌دهد. سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند فیس‌بوک و توییتر، برنامه‌هایی مشابه برنامه‌های گوگل و لینکدین را ارائه می‌دهند.

تلفن همراه و تبلیغات تلفن همراه

یکی از راه‌های تبلیغات دیجیتالی از طریق دستگاه‌های تلفن‌های همراه، iPad  و سایر دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل با قابلیت اتصال به اینترنت است. روش تبلیغات از طریق موبایل به طور عمده از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، لینکدین و فیس‌بوک وغیره انجام می‌شود. استفاده از تبلیغات موبایل به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطبان جدید روزبه‌روز در حال افزایش است.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی قبلاً یکی از بهترین راه‌های تبلیغ محسوب می‌شد. با روی کار آمدن تبلیغات دیجیتال این نوع از تبلیغات اهمیت کمتری پیدا کردند. به طور معمول، تبلیغات چاپ شامل تبلیغات دوره‌ای، بروشور، آگهی‌های تبلیغاتی، جزوه‌ها و تبلیغات نقطه فروش، تبلیغات مستقیم با ایمیل وغیره می‌شود. اگر خلاقانه و هوشمندانه اجرا شود، می‌تواند راهی خارق‌العاده برای جذب مشتری باشد.

تبلیغات چریکی

به‌عنوان رسانه‌های محیطی شناخته می‌شود. در تبلیغات چریکی که در دو دهه اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است، زمان و مکان اهمیت زیادی دارد. تبلیغات چرکی نیازی به هزینه زیادی ندارد فقط تنها چیزی که لازم است خلاقیت در طراحی تبلیغ است. مهم‌ترین اصل این روش از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات دهان‌به‌دهان مخاطبین است.

پخش تبلیغات

یکی دیگر از انواع تبلیغات، رسانه‌هایی مثل تلویزیون و رادیو است. تلاش می‌کنند با پخش تبلیغات به تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی همچنین به‌عنوان تبلیغات خارج از خانه (OOH) نیز شناخته می‌شود. اصطلاح گسترده‌ای که توصیف‌کننده هر نوع تبلیغی است که مخاطب آن را بیرون از خانه می‌بیند. تابلوهای تبلیغاتی، پوسترهای ایستگاه‌های اتوبوس، استرابوردها، بیلبوردها، استندها و تابلوهای بزرگ دیجیتالی در میدان‌های بزرگ جزء تبلیغات محیطی محسوب می‌شوند.

تبلیغات نامحسوس محصولات

قراردادن محصول، تبلیغ کالاها و خدمات مارک‌دار در چارچوب یک نمایش یا فیلم انجام می‌شود. مثلاً فیلمی که همه در آن از “پپسی” استفاده می‌کنند یا با “فورد” رانندگی می‌کنند. با دیدن این فیلم شما متوجه محل قرارگیری محصول می‌شوید. این فیلم‌ها و نمایش‌ها بودجه‌ای هنگفت دریافت می‌کنند تا تبلیغ‌کنندگان به یک جمعیتی هدفمند برسند.

خصوصیات متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

ویژگی‌هایی که متن تبلیغاتی برای جذب مشتری برای دانستن اینکه چگونه تبلیغ کنیم ، باید داشته باشد؛ به شرح زیر است:

  •  متنی که در تبلیغات نوشته می‌شود نباید بیشتر از 10 کلمه داشته باشد. به دلیل اینکه انتقال پیام طولانی بر روی رسانه‌ای که مردم فقط برای چند ثانیه می‌توانند بخوانند، امکان‌پذیر نیست. مثلاً رانندگان با سرعت بالا نمی‌توانند تمام متن را بخوانند.
  •  متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید مختصر و جذاب باشد. روی مخاطبان هدف خود متمرکز شوید. باید بدانید مخاطب هدف شما کیست تا بتوانید متنی تولید کنید که برای آن جذاب باشد. جزئیات عجیب و غریب را کنار بگذارید و سعی کنید متن ساده و قابل فهمی ارائه دهید.
  •  خلاقیت به خرج دهید و از کلماتی استفاده کنید که به در عین سادگی، تجارت و محصول شما را به بهترین نحو معرفی کند.
  •  احتمالاً تاکنون تبلیغاتی را مشاهده کرده اید که هیچ نام و نشانی ندارند. مخاطب براحتی از کنار این نوع تبلیغات می‌گذرد. بنابراین در متن تبلیغی خود حتما نام تجارتی و محصول خود را مشخص کنید.  متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید به گونه ای باشد که احساس خوبی به مخاطب بدهد. مخاطب احساس کند که خاص و واجد شرایط تبلیغاتی اختصاصی است.

نتیجه‌گیری

تبلیغات یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌ها برای معرفی و گسترش کسب‌وکارها، معرفی محصولات و برندها است. اگر به‌صورت صحیح و اصولی در جهت جذب مشتری انجام شود، می‌تواند در مدت کوتاهی شما را به اهدافتان برساند. باید قبل از تبلیغات بررسی‌های لازم را به عمل آورید. شیوه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات وجود دارد که الزاماً همه آنها برای شما مناسب نیست. نوع تبلیغ مناسب کسب‌وکار خود را پیدا کنید. مخاطبان هدف را شناسایی کنید و تحقیق کنید که کجا، چه زمانی و چگونه تبلیغ کنید. در غیر این صورت بودجه‌ای که برای آن در نظر می‌گیرد به هدر می‌رود.

در این مقاله موضوعی راجع به چگونه تبلیغ کنیم ارائه شد، در صورت داشتن سوال یا نظر و پیشنهاداتی، می‌توانید نظر خود را در دیدگاه پایین صفحه ثبت کنید. به سوالات شما پاسخ داده می‌شود. جهت دسترسی آسان، اینستاگرام ما را دنبال کنید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات